Morgen

Terwijl hier in Arnhem het gedreun van de koningsnacht is losgebarsten nog even dit bericht, aan de vooravond van het vertrek van Syrious Mission team 7 naar Jordanië. Morgenmiddag om 16.20 gaan we vliegen. Ik dacht eerst dat het vannacht was, maar een teamlid wees me op mijn vergissing. Nu weet ik weer hoe het zit met dat am/pm. Met mijn hoeveelheid bagage valt het mee deze keer. Gitaar, een dagrugzak en een grote rugzak. Ik kan lekker alleen met de trein naar Schiphol morgen. We zullen elkaar ontmoeten bij de incheckbalie. Ik las net in de blog van Ellen dat haar grote reiskoffer het maximum van 23 kg gaat overschrijden. Het gewicht van mijn grote rugzak blijft daar ruim onder, dus Ellen, er valt wat te regelen met materiaal overhevelen;-). Ik hoop vooral dat mijn gitaar weer de cabine in mazzelt. De omstandigheden in het laadruim zijn niet echt bevorderlijk voor dit type instrumenten. Op de muziekschool hoorde ik van een collega het verhaal over een muzikant in Amerika. Wanneer hij met het vliegtuig moest reizen deed hij naast zijn instrument een geweer in zijn gitaarkoffer(de man had een wapenvergunning). Gevolg was dat de gitaar, geheel volgens de veiligheidsregels, een stoel in de cabine kreeg naast een bewaker. Ik ga dat huzarenstukje maar niet uitproberen, straks zien ze me nog aan voor een polderjihadist.    

Ik heb afgelopen donderdag ritmekaarten gefabriekt. 6 verschillende ritmes, overal 4 van. De 24 a5-jes zitten met plastic hoesjes erom tussen mijn kleren in de grote rugzak en nemen weinig plek in. Ik wil de kinderen Arabische woorden bij de ritmes laten bedenken. Hopelijk ontstaat er weer iets moois! 

2 gedachtes over “Morgen

  1. hej Bauke Wat een prachtige missie hopelijk kom je met fantastische verhalen weer gezond thuis, zet um op!!! grtjs Jan & margot

  2. Ha Bauke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag! Je hebt vast een bijzondere verjaardag daar! Groet, Menno en Martha

Plaats een reactie